29 stycznia 2012

Przyszli do Kafarnaum. Zaraz w szabat wszedł do synagogi i nauczał. Zdumiewali się Jego nauką: uczył ich bowiem jak ten, który ma władzę, a nie jak uczeni w Piśmie. Był właśnie w synagodze człowiek opętany przez ducha nieczystego. Zaczął on wołać: "Czego chcesz od nas, Jezusie Nazarejczyku? Przyszedłeś nas zgubić. Wiem, kto jesteś: Święty Boży ". Lecz Jezus rozkazał mu surowo: "Milcz i wyjdź z niego!". Wtedy duch nieczysty zaczął go targać i z głośnym krzykiem wyszedł z niego. A wszyscy się zdumieli, tak że jeden drugiego pytał: "Co to jest? Nowa jakaś nauka z mocą. Nawet duchom nieczystym rozkazuje i są Mu posłuszne". I wnet rozeszła się wieść o Nim wszędzie po całej okolicznej krainie galilejskiej.
Mk 1, 21-28

Dlaczego w dzisiejszej Ewangelii pojawia się postać szatana. Czyżby Bóg chciał, żebyśmy stworzyli nowy horror? A może nas ostrzega? Ale przed czym, a raczej przed kim? Bóg pokazuje, że z tą osobą nie ma żartów. Pytanie z sondy: Wierzysz? Ponad 60% odpowiada: Tak, wierzę. No to zadaje kolejne pytanie: "Czytasz horoskopy?" Tu już jest ciekawiej - 95% odpowiada: No czasami mi się zdarza, ale wiesz ja tylko czytam, ja w to nie wierzę." Hmm... rozumiem. - odpowiadam, by nie przestraszyć. Dużo czytasz tych pierdół? A to wiesz, tak z ciekawości co tam piszą o mnie. No tak, ach ta ciekawość. A po cholerę to czytasz? I tu już zaczyna się wielkie poruszenie stanu: " No przecież ja to tylko czytam. A w ogóle nie czepiaj się mnie. Mogę czytać to, co chcę.". Rozumiem, nie no wiesz, ja ci nie zabraniam, ale co na to Bóg? Może jak się nudzisz to wyciągnij zakurzone Pismo Święte i poczytaj w zamian je z ciekawości. "Bez przesady. Co by inni powiedzieli?". Tak wygląda połowa rozmów na temat horoskopów, wróżb i innych pierdół. Wierzysz. No właśnie, właściwie w co? W Boga, czy w pierdoły wypisywane w horoskopach? Zastanów się czy warto? Czy warto swoje życie oddawać szatanowi? I się zaczęło: "Jak szatanowi, co ty wygadujesz? Przecież mówię ci, że ja w to nie wierzę!". Ale to czytasz człowieku bezmyślny. Całe te wróżki, różdżki, kadzidełka....skąd to się wzięło? Szatan za wszelką cenę chce cię zabrać Bogu. Chce pokazać Bogu: " Ty Boże, patrz. Jednak człowiek jest zły. To, co stworzyłeś jest beznadziejne.". Bóg za każdym razem, gdy nosisz amulety, "coś na szczęście", czytasz te pierdoły walczy o ciebie. Walczy o twoją duszę, by przez to nie zagubiła się i nie oddała się szatanowi całkowicie. Pomyśl o ty za każdym razem, gdy będziesz zamawiać wizytę u wróżki... bo te 50 zł możesz w końcu wykorzystać na jakiś inny - BARDZIEJ przydatny cel. 
J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz